empathyinclusive leadershipleadershipUncategorized

Inclusive leadership. Najmniejsze kroki, które pomogą Ci zbliżyć się do przywództwa włączającego.

Organizacja inkluzywna, to przestrzeń, gdzie ludzie traktowani są z szacunkiem i równo, gdzie są akceptowani i doceniani, niezależnie od dostrzegalnych i niewidocznych różnic, które są między nimi.

Ludzie wolą pracować w miejscach, gdzie są wysłuchani, gdzie ich zdanie jest brane pod uwagę, gdzie mogą opowiedzieć o swoich pomysłach, wątpliwościach i obawach.

Z jednej strony jesteśmy zaprogramowani na to, żeby czuć przynależność, a jednocześnie kluczowe jest dla nas bycie dostrzeżonym, wyjątkowym i wysłuchanym.

Gdy odnajdujemy miejsce, gdzie możemy jednocześnie realizować te dwie potrzeby, zaczynamy w sposób totalnie autentyczny rozwijać swoje talenty, brać odpowiedzialność za duże tematy, wzmacniać kreatywność i innowacyjność.

Kto ma kluczową rolę w tworzeniu inkluzywnych organizacji?

– L I D E R Z Y

To właśnie zachowanie liderów ma największy wpływ na poczucie inkluzywności.

Świadomość liderów i ich umiejętności sprawiają, że ludzie chcą zostać w firmie na dłużej, chcą się rozwijać i utożsamiają się z organizacją i jej wartościami.

W jaki, najprostszy sposób, stać się liderem inkluzywnym?

O czym pamiętać? Na co zwrócić uwagę?

  1. Staraj się tworzyć przestrzeń, w której ludzie czują się bezpiecznie
  • ludzie wiedzą, że ich głos jest ważny, czują się wysłuchani
  • mają odwagę podnieść rękę i powiedzieć: „ja tego nie rozumiem”, „o co w tym chodzi”, „potrzebuję więcej czasu”.
  • wszystkie pomysły są dostrzegane (bo przecież nawet najgorszy pomysł, może stać się inspiracją do powstania najlepszego pomysłu)

2. Wzmacniaj swoje zaangażowanie w prawdziwe słuchanie, dostrzegania innych i uczenie się.

Pamiętaj, że zdanie: „bądź dla innych takim liderem jakiego sam chciałbyś mieć” – możesz wysłać w kosmos. Ludzie są inni niż ty, więc mają inne potrzeby, oczekiwania, wizje, marzenia, plany… Nie ma szans, żeby wszystkich wrzucić do jednej szuflady.

3. Odważ się na trudne rozmowy i pozwól sobie przeżywać trudne emocje. Daj sobie przestrzeń, żeby powiedzieć: „nie wiem”, „nie rozumiem”, „potrzebuję waszej pomocy”.

Jakie pytania sobie zadawać?:

1. Jak mogę tworzyć przestrzeń, gdzie ludzie:

  • mają odwagę zabierać głos
  • mają odwagę, żeby się nie zgadzać z innymi
  • chętnie będą zgłaszać swoje nowe pomysły
  • czują, że ich zdanie jest ważne
  • czują szacunek innych

2. Co mogę zrobić, żeby mój zespół podejmował ryzyko, nie bał się popełniać błędy i wiedział, że w przypadku błędów i porażek nie będzie oceniany i krytykowany?

Artykuł został opublikowany na stronie Linkedin: https://lnkd.in/dujsRvNy