Executive Coaching to indywidualny proces, w którym bierze udział manager/lider
(osoba odpowiedzialna za zespoły, procesy, projekty)
Główne cele executive coachingu:
– wspieranie osób na stanowiskach managerskich
– wzmocnienie umiejętności, zdolności, talentów, kompetencji w obszarze przywództwa
– stworzenie przestrzeni, w której klient może zatrzymać się, zacząć formułować odpowiedzi na ważne dla siebie pytania, spojrzeć na swoją pracę i zespół z innej perspektywy
– planowanie strategii działania, która wzmocni efektywność i satysfakcję z wykonywanej pracy
– zdefiniowanie zawodowych i osobistych celów, które realizuje praca managera
3 ETAPY:
1. Praca zaczyna się od opisania miejsca, w którym znajduje się klient, zrozumienia aktualnych relacji, mechanizmów, emocji, które mają wpływ na codzienną pracę i efektywność pracy zespołu (current state).
2. Następnie klient wyznacza miejsce, w którym chce być, kierunek do którego chce się
zbliżać w trakcie swojej drogi (definition of done).
3. Trzecim etapem jest zbudowanie planu strategicznego działania, który pomoże zrealizować założone cele.
Najważniejsze wartości, które daje praca w obszarze executive coachingu:
-
manager tworzy i wzmacnia własny autentyczny model przywództwa
-
wzmocnienie zaangażowania zespołu
-
budowanie zaufania
-
wypracowanie strategii działania w sytuacjach stresu, konfliktu i zmiany
Jak to wygląda w praktyce:
1 sesja trwa 50-90 min
Cały proces to 6-8 sesji, które odbywają się co dwa lub trzy tygodnie
Sesje odbywają się f2f lub telefonicznie
Dodatkowo:
Proces można uzupełnić o wywiad z zespołem: GLA 360
(Global Leadership Assessment by Marshal Goldsmith)
Zespół odpowiada na pytania (anonimowa ankieta online), które pomagają managerowi dostrzec obszary, które jego zespół ceni najbardziej i obszary, które warto wzmocnić.
Referencje na temat mojej współpracy z liderami znajdziesz tutaj
Pytania?
Zapraszam magda.pieklo@gmail.com